București, 23 mai 2012
Colegiul Medicilor Dentiști (CMD) București, împreună cu Asociația Pacienților cu Afecțiuni Hepatice din România (APAH-RO) și Data Center Solutions (DCS) a lansat azi Campania „Împotriva hepatitei, alături de pacienți”.
Campania este rezultatul parteneriatului încheiat între organizațiile menționate, în vederea conștientizării populației – pacienți și medici dentiști deopotrivă – asupra necesității declarării afecțiunilor de care suferă, pentru prevenirea transmiterii acestora în timpul tratamentelor stomatologice.
Educarea pacientului, dar și a medicului, sunt esențiale în atingerea obiectivelor acestei campanii, comunicarea medic – pacient având un rol important. Atitudinea medicului și explicațiile oferite pacientului de-a lungul tratamentul sunt esențiale în determinarea comportamentului în fața bolii. Pacientul poate fi ajutat în a ști cum poate trăi cu afecțiunea de care suferă, atât ca stil de viață, cât și prin mijloace farmacologice. Rolul medicului este acela de a explica pe înțelesul pacientului în așa fel încât acesta să știe ce i se poate întâmpla și să fie pregătit pentru ceea ce urmează.
„Rolul unui medic este să creeze acea legătură de încredere, care să îi ofere pacientului confortul unei comunicări eficiente în determinarea unui diagnostic precis, precum și prescrierea unui tratament adaptat nevoilor întregului organism, nu doar a părții afectate de o anumită patologie”, a declarat președintele CMD București, dr. Alexandru Brezoescu.
În prevenția transmiterii bolilor hepatice, empatia cu pacientul, informația punctuală și oferită pe înțelesul pacientului, precum și cantitatea de informații referitoare la cauze, tratamente și prognostic îl fac pe aceasta să facă față incertitudinii pe care orice boală o implică și să participe la managerierea propriei afecțiuni.
„Pentru organizațiile de pacienți este extrem de important ca, pe lângă intervențiile pe lângă autorități pentru eliminarea listelor de așteptare, acolo unde acestea există, și pentru accesul necondiționat la tratament, să acorde o mare importanță susținerii depistării. În aceeași măsură, pentru APAH-RO este o prioritate informarea corectă a pacienților, dar și a celor care nu sunt pacienți, în special pentru a diminua discriminarea de orice fel. Ne-am dorit această campanile tocmai pentru a pune faţă în faţă problematica relaţiei speciale dintre un pacient cu hepatită şi medicul stomatolog. Este momentul să încercăm o rezolvare comună a problemelor care încă mai există şi să nu ne mai fie teamă de a vorbi despre hepatite la stomatolog”, a precizat președintele APAH-RO, Marinela Debu.
Declararea tuturor afecțiunilor de care pacientul suferă îi oferă medicului posibilitatea alegerii unui tratament eficient, corelat cu toate necesitățile celui cu probleme de sănătate.
„În lupta împotriva hepatitei este important ca ambele părți, medic-pacient, să aibă așteptările corecte, să își înțeleagă drepturile și responsabilitățile. Atitudinea de tipul este periculoasă, deși mai ușor de suportat psihologic. Campania noastră înfruntă comoditatea unei astfel de atitudini, aduce în lumină adevăruri și își propune să schimbe comportamente. Comunicarea și informarea, în condiții de confort și acces la surse de prestigiu sunt esențiale, astfel că DCS pune la dspoziția medicilor și pacienților tehnologia suport acestora, prin ateliere, cursuri și conferințe online”, a continuat reprezentantul DCS, Oana Bornaz.
Să nu uităm totuşi că nu putem substitui Ministerul Sănătăţii şi că trebuie să determinăm factorii responsabili de sănătatea acestei ţări să demareze de urgenţă programe naţionale reale de vaccinare, de informare şi screening, pentru a putea spune şi noi, romănii, că cel puţin o formă de hepatită a fost eradicată în România.
“Lipsa programelor naţionale de informare şi screening, a unui program coerent de vaccinare la nou născuţi, toate acestea fiind obligaţiile MS, fac ca această patologie să aibă foarte mulţi pacienţi şi numărul acestora să rămână, în cazul cel mai bun, constant de la an la an. Pe lângă trauma psihică şi fizica a pacienţilor diagnosticaţi cu diferite forme de hepatită, intervine şi trauma discriminării la locul de muncă, la şcoala, în familie, în societate şi nu în ultimul rând, în sistemul sanitar”, a încheiat preşedintele APCR şi FABC, Cezar Irimia.
Pentru sesizări, informaţii suplimentare sau observaţii vă rugăm să ne contactaţi prin e-mail:
marinela.debu@hepato.ro și office@cmdb.ro
[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]
Mass-media despre eveniment
A fost lansată campania ‘Împotriva hepatitei, alături de pacienţi!’
Campania „Împotriva hepatitei, alături de pacienţi!” a fost lansată, miercuri, de Colegiul Medicilor Dentişti Bucureşti (CMDB), împreună cu Asociaţia Pacienţilor cu Afecţiuni Hepatice din România (APAH-RO) şi Data Center Solutions.
Potrivit preşedintelui CMDB, dr. Alexandru Brezoiescu, această campanie îşi propune să faciliteze comunicarea între medici şi pacienţi, întrucât ”comunicarea este esenţială în atingerea obiectivelor, tratamentului”.
„Rolul unui medic este să creeze acea legătură de încredere, care să-i ofere pacientului confortul unei comunicări eficiente în determinarea unui diagnostic precis, precum şi prescrierea unui tratament adaptat nevoilor întregului organism, nu doar a părţii afectate de o anumită patologie”, a subliniat dr. Brezoiescu.
Articol integral pe http://www.agerpres.ro/media/index.php/sanatate/item/123784-A-fost-lansata-campania-Impotriva-hepatitei-alaturi-de-pacienti.html
[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]