Proiect „MEDIA TOOLS”, lansat de ABCH Oltenia

Proiect „MEDIA TOOLS”, lansat de ABCH Oltenia

Asociația Bolvavilor de Cancer și Hepatită Oltenia implementează în perioada 29 ianuarie – 7 februarie 2014, în Craiova, proiectul MEDIA TOOLS, finanțat de Comisia Europeană prin intermediul Programului „Tineret în Acțiune”, Acțiunea 1.1. Schimburi de tineri. La acest proiect vor participa 33 de tineri din România, Grecia și Turcia. Șase dintre acești tineri locuiesc în mediul rural și trei participanți sunt de etnie rromă.

Proiectul urmărește dezvoltarea capacității de a discerne și filtra informația apărută prin canalul media, în rândul tinerilor și dezvoltarea de abilități de a utiliza canalele media pentru promovarea educației pentru sănătate și prevenție.

Metodele nonformale principale folosite vor fi:  teatru labirint și playback theatre. În plus, vor mai fi folosite dezbaterea, biblioteca vie și cafeneaua publică.

Obiective generale

1. Dezvoltarea capacității unui număr de 33 de tineri de a desfășura o campanie de promovare mass-media;

2. Îmbunătățirea cooperării cu instituțiile de presă în vederea construirii unor acțiuni comune;

3. Dezvoltarea personală și profesională a tinerilor implicați în coordonarea unui proiect cu finanțare europeană;

4. Creșterea gradului de informare legat de potențialele efecte negative ale campaniilor media

5. Dezvoltarea de abilități de lucru în ceea ce privește utilizarea metodelor non-formale de educație pentru un număr de 33 de tineri

Obiective specifice

1. favorizarea  dezvoltării abilităților și competențelor de dialog intercultural și legat de rolul mass-media în dezvoltare pentru 33 de tineri provenind din trei zone geografice și culturale diferite pe parcursul a 10 zile petrecute împreună;

2. dobândirea de  informații, competențe și abilități de către 33 de tineri, pe parcursul a 10 zile, în direcția depășirii prejudecăților și stereotipurilor care există legat de anumite aspecte semnalate de mass-media și modele promovate de aceasta;

3. creșterea gradului de conștientizare față de potențialele pericole pe care le poate reprezenta mass-media în influențarea cursului vieții, pentru un număr de 33 de persoane pe parcursul celor 10 zile petrecute împreună;

4. pe parcursul a 10 zile, proiectul va contribui la depășirea barierelor de integrare socială pentru un număr de 33 persoane cu dificultăți economice și educaționale din trei țări diferite, persoane ce provin din mediul rural

5. dezvoltarea de abilități de lucru pentru un număr de 33 de tineri, în ceea ce privește tehnicile și metodele de promovare non-formală, complementară promovării mass media;

6. conștientizarea, până la finalul proiectului  a cel puțin cinci organizații non guvernamentale de tineret cu privire la obiectivele și rezultatele proiectului, precum și cu privire la obiectivele și scopul programului Tineret în Acțiune

Atasăm calendarul de activități. Vă așteptăm alături de noi pentru a descoperi împreună modalități eficiente de a învăța cum să utilizăm canalele media pentru promovarea educației pentru sănătate și prevenție în rândul tinerilor, folosind metode nonformale de educație!

Persoana de contact,

Carmen Popescu, tel. 0763.951.373

2016-10-25T06:36:52+00:00